Zawsze inaczej pracuje się w branży, w której mamy do czynienia z samymi specjalistami. Często zdarza się, że przygotowując coś dla kogoś, kto zna się dobrze na rzeczy pracownicy czują stres wiedząc, że każde ich potknięcie zostanie wychwycone i zauważone.
Moja profesja dotyczy profesjonalnych ekspresów gastronomicznych
Oczywiście początkowo nie wiedziałem nawet, czego mam się spodziewać w tym zawodzie. Wcześniej również pracowałem w serwisie, ale tam naprawialiśmy standardowe ekspresy do kaw, z których korzystali pracownicy firm albo ludzie w domach. Jeśli ktoś zrobił coś nie na sto procent, a na dziewięćdziesiąt dziewięć, to nikt nie robił o to problemów. W tym jednak przypadku było zupełnie inaczej. Już pierwszego dnia kierownik poinformował mnie, że profesjonalne ekspresy gastronomiczne będą używane przez najwyższej klasy baristów, którzy zwracają uwagę na najdrobniejsze nawet szczegóły. Wypłata była tutaj znacznie wyższa niż w przypadku pracy przy standardowych ekspresach, ale wymagała również znacznie większej koncentracji i staranności. Dla mnie nie było to problemem – również w poprzedniej pracy przykładałem się tak bardzo, jak tylko mogłem, i robiłem wszystko z maksymalną koncentracją. Kierownik powiedział, że zobaczymy czy mi się spodoba ten rodzaj pracy. Po trzech miesiącach bylem już w stanie stwierdzić, że była to praca dla mnie. Kierownicy i szef również zauważyli moje niecodzienne zaangażowanie i umiejętności – stwierdzili, że widać po mnie, że dobrze sobie radzę i lubię tę pracę. Przyznałem im rację w pełni.
Do dziś pracuję w tej firmie. W zeszłym tygodniu dostałem awans na stanowisko kierownicze – był to prawdziwy skok w mojej karierze. Wcześniej byłem tylko szeregowym serwisantem – dziś nadzoruję i zarządzam całym zespołem, który naprawia ekspresy.