Każda szkoła, bez wyjątków i wymówek, powinna maksymalnie jak najwięcej inwestować w sprzęt, który mógłby być wykorzystywany w trakcie lekcji. Chodzi tu o takie urządzenia, które pozwolą na obudzenie w młodych umysłach ciekawości wobec otaczającego je świata i przyczynią się do zachęcenia do dalszej, samodzielnej nauki z zakresu danej dziedziny.

Wszystko, by obudzić ciekawość dzieci

mikroskopy dla dzieciNie jest to proste zadanie, dlatego trzeba się do niego należycie przygotować. Nie wystarczy kilka rysunków na tablicy, podyktowana notatka do zapisania w zeszycie i artykuł z podręcznika do przeczytania w ramach zadania domowego. Przecież to nawet nie brzmi dobrze, a jak dopiero z takim sposobem nauczania ma czuć się młodociany uczeń, który dopiero poznaje świat? Przecież to tylko zniechęci go do dalszego zdobywania wiedzy i pogłębiania swoich zainteresowań, przynajmniej tych powiązanych ze szkołą. Przedmiotami, które dają pedagogom największe pole do popisu, są niezaprzeczalnie chemia, fizyka i przyroda wraz z późniejszą biologią. To właśnie w toku nauczania tych dziedzin istnieje możliwość przeprowadzania, ciekawych i niemożliwych do otworzenia na co dzień i w warunkach domowych, doświadczeń. Przydadzą się do tego pipety, odczynniki, przeróżne substancje, magnezy, mikroskopy dla dzieci i wiele, wiele innych. Wszystko po to, żeby obudzić w dzieciach ciekawość i żądzę wiedzy, by miały szansę na odnalezienie tego, co naprawdę je interesuje i być może okaże się ich życiowym powołaniem.

Nigdy nie wiadomo, co drzemie w młodych, „nieoszlifowanych” jeszcze umysłach. Warto zadbać o to, żeby to, z czym zetkną się w swych najmłodszych latach było wartościowe i przydatne w dorosłym życiu. Niech jednocześnie będzie jednak także zabawą i możliwością odkrycia powołania, o którym w młodych latach życia nie ma się jeszcze pojęcia.