Funkcjonalne wyposażenie biura czy szkoły przy zachowaniu odpowiedniej estetyki nie zawsze jest łatwym zadaniem. Wiele zależy od rozmiarów pomieszczeń, które zamierzamy urządzić i ich specyfiki, a także od rodzaju prowadzonej przez nas działalności. Niewątpliwie jednak elementem uniwersalnym, który zawsze znajdzie swoje zastosowanie, jest tablica.

Typy tablic i ich charakterystyka

tablica suchościeralna 120x90Najpopularniejszymi planszami, zwłaszcza w szkołach, są tablice kredowe. Ich wadą jest to, że nie należą do najczystszych w użytkowaniu z powodu zbierającego się przy nich proszku kredowego. Najczęściej powierzchnia takiej planszy posiada właściwości magnetyczne i jest ciemnej barwy – czarna, granatowa lub zielona. Dobrym zamiennikiem dla tablic kredowych są plansze suchościeralne. Do pisania po nich używa się specjalnych markerów, zaś do usuwania ich śladów – gąbki magnetycznej. Jest to rozwiązanie znacznie bardziej higieniczne i wygodne od pierwszego omówionego typu tablic. Niezależnie od tego, na który rodzaj artykułu się zdecydujemy, jego wybór pod względem rozmiarów i kolorów jest bardzo duży, więc łatwo dopasować zamówienie do swoich potrzeb. Najbardziej optymalnym zakupem do biura wydaje się być tablica suchościeralna 120×90, pasująca do niemal każdego pomieszczenia. W zestawie z planszą producenci sprzedają zwykle wspomniane wcześniej markery oraz gąbkę, tak więc nie trzeba się martwić o konieczność odrębnego zaopatrzenia się w te akcesoria.

Tablica w biurze może pełnić zarówno ważną funkcję w przekazywaniu informacji (zwłaszcza pisanej) jak i pod względem estetyki, jeżeli tylko odpowiednio dobierzemy jej rozmiar oraz miejsce, w którym ma zostać zawieszona. Do ekspozycji dokumentów można ponadto zakupić planszę korkową; nieco mniej funkcjonalną, ale równie wygodną w eksploatacji.