Promocja działalności firmy jest jednym z ważniejszych aspektów, które pozwalają pozyskać nowych klientów, a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż oraz obroty. Nie mniej ważne jest również budowanie wizerunku firmy. Jest to niezbędne w dzisiejszych czasach, gdzie na rynku działa wiele firm o podobnym profilu oraz oferujących podobne produkty.

Na czym polega dotacja?

dotacje na targiJednym z najlepszych możliwych sposobów promocji przedsiębiorstwa jest udział w imprezach oraz targach branżowych, gdzie istnieje duża szansa porozmawiania z osobami decyzyjnymi oraz takimi, które są faktycznie zainteresowane ofertą firmy. Na targach jest możliwość porozmawiania twarzą w twarz z osobami, które korzystają lub rozważają skorzystanie z usług czy produktów przedsiębiorstwa. Niektóre z takich wydarzeń wiążą się jednak z wyjazdami, które są kosztowne. Większość imprez jest możliwa do sfinansowania ze środków prywatnych firmy. W przypadku imprez międzynarodowych koszty uczestnictwa robią się jednak całkiem pokaźne. W takiej sytuacji można uzyskać dotacje na targi z różnych programów operacyjnych zarówno krajowych jak i międzynarodowych. W ten sposób możliwe jest ograniczenie środków finansowych potrzebnych do uczestnictwa w danym wydarzeniu. W określonych przypadkach dotacje są bezzwrotne. Warto dodać, że sięgają one czasami kilkudziesięciu procent kosztów kwalifikowanych co sprawia, że firma ma bardzo szerokie pole manewru jeśli chodzi o wszelkie ustalenia dotyczące targów.

Dzięki temu możliwy jest zrównoważony rozwój. Niektóre imprezy stanowią dla przedsiębiorstw prawdziwą trampolinę jeśli chodzi o możliwości. Zawierane są bowiem kontrakty oraz odbywają się rozmowy handlowe, które rzutują następnie na przyszłość. Długoletnie relacje zawierane są właśnie z kontrahentami poznanymi na targach. Promocja firmy jest również bardzo ważna jeśli chodzi o tego typu wydarzenia.