Prowadzenie sklepu, który oferuje petardy i fajerwerki może okazać się bardzo trudną branżą ze względu na jej sezonowość i klienci, którzy powracają do zakupów w sklepie tylko raz na jakiś czas. Przez to przedsiębiorca powinien dokładnie zainwestować w działania reklamowe. Jednakże prowadzenie działań marketingowych w branży związanej z fajerwerkami może być utrudnione i w grę wchodzić mogą jedynie działania w terenie, takie jak rozdawanie ulotek.
Problemy w prowadzeniu sklepu z fajerwerkami
Fajerwerki i petardy to bardzo delikatny temat w Polsce, a ich handel jest precyzyjnie uregulowany w naszym kraju, dlatego też przedsiębiorca chcąc otworzyć własny punkt stacjonarny powinien dokładnie zapoznać się z tym, kto może kupić fajerwerki i w jakich okolicznościach. Sklep oferujący petardy powinien mieć w swoim asortymencie wszystkie produkty, którymi zainteresowany może być potencjalny klient. To sprawia, że w przypadku, gdy znajdzie on to, czego szuka dokona on zakupu. Przedsiębiorca powinien również odpowiednio ustalić marżę na każdym produkcie, dzięki czemu może skuteczniej rozwijać swoją firmą poprzez ciągłe zwiększanie przychodów. Sklep z petardami jest jednak najbardziej oblegany i powinien nastawić się na zwiększony ruch i zapotrzebowanie na produkty pod koniec roku, kiedy to wszyscy wychodzą z domów, żeby o północy wystrzelić wszystkie petardy, czy fajerwerki.
Firmy jednakże mogą liczyć przez cały rok na realizacje transakcji dzięki istnieniu na rynku agencji organizujących wydarzenia, które bardzo często sięgają po różne możliwości pozwalające znacząco uatrakcyjnić cały event. Bardzo dobrej jakości petardy i fajerwerki zapewniają atrakcję przez długi czas, dzięki czemu inwestycja w nie jest udana pod kątem zadowolenia klientów.